3D-s hálós fájl, amelyet az ID Tech 4 használ, a Doom 3 és Quake 4 játékmotorja; tartalmaz egy modell sokszögű háló adatait; a karakterek, fegyverek, lények és egyéb játékobjektumok csontvázak tárolására használatosak; lehet animálni egy .MD5ANIM fájl használatával, és texturált raszteres grafikával, amelyet .TGA fájlokban tárol.
Az MD5MESH fájlok az "MD5" modellspecifikáció részét képezik, amely magában foglalja az MD5ANIM fájlokat a mesh animációkhoz és a .MD5CAMERA fájlokat a kamera útvonalakhoz a vágott jelenetek során. Mindezek a fájlok id Tech 4 csomagokba csomagolhatók, amelyek a .PK4 kiterjesztéssel vannak tárolva.
Az MD5 hálószemek importálhatók és exportálhatók különféle 3D modellező alkalmazásokkal, amelyek a megfelelő plug-inek ins, köztük Maya, 3ds Max, Blender, Lightwave és Softimage.
MEGJEGYZÉS: Míg az MD55 formátumot id Software fejlesztette ki, ez egy nyilvános formátum, amely nyilvánosan elérhető. Az id Tech 4 motort "Doom 3 motornak" is nevezik.