Ha sima és gördülékeny mozgást akarsz létrehozni az After Effects animációidban, az interpoláció a legjobb barátod. Az interpoláció az animáció képkockái közötti képkockák kiszámításának folyamata, amellyel a kulcskockák közötti sima átmenetek hozhatók létre. Ebben a cikkben az After Effects különböző interpolációs típusait vizsgáljuk meg, és azt, hogyan használhatja őket lenyűgöző animációk létrehozásához.
Az interpoláció első típusa a lineáris interpoláció. Ez az After Effects alapértelmezett interpolációs módszere, és egyenes vonalat hoz létre a kulcskockák között. Bár ez bizonyos esetekben hasznos lehet, gyakran rángatózó és robotszerű mozgást eredményez. Ha simább mozgást szeretne létrehozni, próbálja meg helyette a bezier-interpolációt használni. Ez a fajta interpoláció lehetővé teszi az animációs pálya görbéjének beállítását, így organikusabb és természetesebb mozgást hozhat létre.
A bezier interpoláció alkalmazásához kattintson a jobb gombbal egy kulcskockára, és válassza a „Keyframe Assistant” > „Easy Ease” lehetőséget. Ez a bezier-interpolációval sima átmenetet hoz létre a kulcskockák között. Az animációs pálya görbéjét tovább állíthatja a kulcskockára kattintva és a bezier fogantyúk húzásával.
Az interpoláció egy másik típusa a térbeli interpoláció. Ez egy objektum helyzetét, méretarányát és elforgatását szabályozza a 3D térben. Alapértelmezés szerint a térbeli interpoláció „Auto Bezier” értékre van állítva, ami sima átmenetet hoz létre a kulcskockák között. Használhatja azonban a „Folyamatos Bezier”-t is, hogy folyékonyabb mozgást hozzon létre, vagy a „Lineáris”-t, hogy robotosabb mozgást hozzon létre.
Egy objektum térbeli interpolációjának megváltoztatásához jelölje ki az objektumréteget, és kattintson az idővonalpanel alján található „Kapcsolók/Módok váltása” gombra. Ezután kattintson a „Transform” tulajdonságra a pozíció, a méretarány és az elforgatás tulajdonságok megjelenítéséhez. Kattintson az animálni kívánt tulajdonság melletti stopperre egy kulcskocka létrehozásához. Ezután kattintson a jobb gombbal a kulcskockára, és válassza a „Keyframe Assistant” > „Easy Ease” lehetőséget a bezier interpoláció alkalmazásához.
Végül ott van az időbeli interpoláció, amely az animáció időzítését szabályozza. Alapértelmezés szerint az időbeli interpoláció „Auto Bezier” értékre van állítva, ami sima átmenetet hoz létre a kulcskockák között. Használhatja azonban az „Ease In” vagy az „Ease Out” opciót is, hogy fokozatosabb vagy hirtelenebb átmenetet hozzon létre.
Egy kulcskocka időbeli interpolációjának megváltoztatásához jelölje ki a kulcskockát, és kattintson az idővonal panel alján található „Graph Editor” gombra. Ez megnyitja a grafikonszerkesztőt, amely lehetővé teszi a kulcskockák időzítésének és értékének beállítását. Az enyhítés alkalmazásához kattintson a kulcskockára, és állítsa be a grafikonszerkesztő fogantyúit.
Összefoglalva, az interpoláció egy hatékony eszköz az After Effects animációkban a sima és gördülékeny mozgás létrehozásához. Ha elsajátítja az interpoláció különböző típusait, és tudja, mikor kell használni őket, animációit a következő szintre emelheti. Ha legközelebb animáción dolgozik, ne felejtse el kipróbálni az interpolációt!
Az időbeli interpoláció az After Effectsben egy olyan funkció, amely lehetővé teszi a felhasználók számára az animációk és átmenetek időzítésének és sebességének beállítását. Arra utal, ahogyan az After Effects kiszámítja egy tulajdonság értékeit az idő függvényében. Az időbeli interpolációnak két típusa van az After Effectsben: a lineáris és a bezier interpoláció.
A lineáris interpoláció egyenes vonalat hoz létre két kulcskocka között, ami az érték állandó időbeli változását eredményezi. Ez olyan egyszerű animációkhoz lehet hasznos, amelyeknél egyenletes változási sebességre van szükség.
A Bezier interpoláció ezzel szemben görbe vonalat hoz létre két kulcskocka között, lehetővé téve a felhasználók számára az animációk sebességének és időzítésének pontosabb beállítását. Ez olyan összetettebb animációkhoz lehet hasznos, amelyek sebesség- vagy gyorsulásváltozást igényelnek.
Az After Effects az interpoláció e két típusán kívül különböző enyhítési lehetőségeket is kínál, amelyekkel tovább finomíthatja az animációk időzítését és sebességét. Ezek a könnyítési lehetőségek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy beállítsák a változás sebességét az animáció elején és végén, ami simább és természetesebbnek tűnő mozgást eredményez.
Összességében az időbeli interpoláció egy hatékony eszköz az After Effectsben, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy dinamikus és magával ragadó animációkat hozzanak létre az időzítés és a sebesség pontos szabályozásával.
A térbeli interpoláció módosítása az After Effectsben az objektumok térbeli mozgásának időbeli beállítását jelenti. Ezt a következőképpen teheti meg:
1. Nyissa meg az After Effects projektet, és válassza ki azt a réteget, amelynek a térbeli interpolációját módosítani szeretné.
2. Keresse meg azt a tulajdonságot, amelynek a térbeli interpolációját módosítani szeretné. Ez lehet bármely olyan tulajdonság, amely mozgással kapcsolatos, például pozíció, forgatás vagy méretarány.
3. Nyissa meg a tulajdonság neve melletti legördülő menüt, és válassza ki a „Toggle Hold Keyframe” (Kulcskocka tartásának váltása) lehetőséget. Ez egy tartási kulcskockát ad hozzá az idővonalhoz az aktuális időpontban.
4. Mozgassa a lejátszófejet arra az időpontra, amikor szeretné, hogy az objektum elkezdjen mozogni, és adjon hozzá egy kulcskockát a beállítani kívánt tulajdonsághoz.
5. Mozgassa a lejátszófejet arra az időpontra, amikor az objektumnak meg kell állnia, és adjon hozzá egy másik kulcskockát ugyanahhoz a tulajdonsághoz.
6. A második kulcskocka kijelölésével ismét nyissa meg a tulajdonság neve melletti legördülő menüt, és válassza a „Térbeli interpoláció” lehetőséget.
7. A Térbeli interpoláció menüben többféle interpolációs típus közül választhat, köztük a lineáris, a bezier és a hold interpoláció közül. Válassza ki a használni kívánt interpoláció típusát.
8. Nézze meg előnézetben az animációját, hogy lássa, hogyan befolyásolja a térbeli interpoláció az objektum mozgását. Ha nem elégedett az eredménnyel, bármikor visszamehet, és módosíthatja a kulcskockákat, vagy megváltoztathatja az interpoláció típusát.
Az After Effectsben a térbeli interpoláció megváltoztatásával sima és természetesnek tűnő mozgást hozhat létre objektumai számára, vagy stilizáltabb mozgásokat hozhat létre éles irány- vagy sebességváltozásokkal. Ez egy hatékony eszköz az animációhoz és a mozgóképes grafikához, és egy kis gyakorlással képes leszel használni, hogy lenyűgöző vizuális effekteket hozz létre a projektjeidben.