A VMAP_C fájl egy fordított térképfájl, amelyet a Source 2-es motorral rendelkező játékok használnak, mint például a DOTA 2 és a Robot Repair. Tartalmaz egy térképet, amely tartalmazza a sávok, az ókori, szökőkutak, laktanyák, rúnák, tornyok, semleges táborok, üzletek és egyéb térképelemek elrendezését. A VMAP_C fájlokat a (z) .VMAP fájlból a Hammer Editor alkalmazással állítja össze, amelyeket a Source 2 motort futtató játékban használnak.
A VMAP_C fájlokat a Source 2 motor kiadásával vezettük be, és a .BSP fájlt helyettesítettük, amelyet a Source 1 motorjátékok használtak. A VMAP_C fájlokat leggyakrabban a DOTA 2 használja, de más játékokat is használhatnak, amelyek a Source 2 motort használják.
VMAP_C fájlokat hozhat létre a Valve Hammer szerkesztővel, amely a Source SDK és a DOTA 2 műhelyeszközök. Miután elvégezte a VMAP fájl módosítását, össze kell állítania egy összeállított térképbe (VMAP_C fájl), amely egy .VPK fájlba van csomagolva. Válassza a Fájl → Térkép létrehozása lehetőséget, válassza ki a beállításokat, majd kattintson a Build gombra a VMAP fájl összeállításához.