Valószínűleg látta, hogy a "roguelike" kifejezést sokat dobták, és zavarodhat. Ez azért van, mert ez egy zavaros kifejezés, amely idővel sáros lett. De megkockáztathatja, hogy megtudja, mi ez, és élvezheti a játék olyan műfaját, amelyet korábban még nem értett.
Mi az a Roguelike?
Ez jó kérdés, és bonyolult válasz, mert annak meghatározása nagyon elmosódott. A roguelike lényege azonban az, hogy a játék olyan eljárásszintű szinteket tartalmaz. Karaktered szenved a "behatolástól" - ami azt jelenti, hogy valamilyen előre meghatározott kezdő pontról kell kezdenie az újrakezdést. Lényegében egy roguelike-nak arra kell kényszerítenie, hogy tanulja meg a rendszereit, mivel a kudarc költsége meredek.
Maga a név a Rogue-ból származik, a műfaj egyik meghatározó klasszikusából, amely inspirálta a későbbi játékokat, például a NetHacket. A NetHack évtizedek óta létezik, és még mindig aktív fejlesztés alatt áll. Mivel nyílt forráskódú, számos számítógépes platform létezik, beleértve az Androidot is.
Rocketcat Games
Mit gondolnak a hagyományőrzők?
Nincs meghatározva definíció, de néhány roguelike rajongó elindult néhány irányelv kidolgozásában. A roguelike berlini értelmezését a 2008-as Nemzetközi Roguelike Fejlesztési Konferencián határozták meg. Ez számos nagy értékű és alacsony szintű tényezőt határoz meg, amelyek roguelike játékba mennek. Ugyanis a permadeath szempontok és a véletlenszerű környezet generálása a két kulcsfontosságú tényező, amelyek belemennek a roguelike-ba. De talál olyan funkciókat is, mint a játékok körökre osztott és rács alapúak, vagy akár olyan világok is, amelyek ASCII karakterekkel vannak ábrázolva.
Ne feledje, vannak olyan emberek, akik nem értenek egyet ezeknek a tényezőknek a fontosságában, vagy abban, hogy miként veszik figyelembe a roguelike meghatározását. De ezek a tényezők legalább némileg meghatározzák, hogy milyen legyen egy hagyományos roguelike.
Szóval, sok Roguelike nem Roguelike?
Legalábbis a berlini értelmezéssel nem. Ha meghallja a roguelike kifejezést, akkor bármit megkaphat a fentről lefelé haladó ASCII art dungeon crawlertől a bullet hell kettős botú lövöldözővé.
Miért olyan bonyolult?
Nos, a játékok a 2000-es évek végén és a 2010-es évek elején kezdtek felbukkanni, amelyek a roguelike-okból merítettek ihletet anélkül, hogy szükségszerűen használnák a műfaj konvencióit. Vannak, akik elkerülik a roguelike-ok gyakran "semmiből kiindulási" szempontját, ami a játékosoknak állandó haladást biztosít, hogy elindulhassanak és dolgozhassanak.
Különösen ezek közül a roguelike variánsok közül több lett pénzügyi siker. A Spelunky bizonyulhat a legbefolyásosabb roguelike-ihletésű játéknak, mert a roguelikes sok konvencióját bevezette egy kihívást jelentő platformer játékba. Nagy nehézségei miatt a játék valódi teljesítmény lett azok számára, akik meg tudták győzni - és azok, akik következetesen jól elismert hírnevet tudtak szerezni a gyorsasági közösségekben. Napi üzemmódja számos más játékot is inspirált hasonló funkciók kihasználására.
Néhány további említésre méltó játék közé tartozik az FTL, amely látványosan működött olyan játékként, amelyet a játékosok órákig hátradőlve élvezhettek az űrben utazva. Ezenkívül a Diablo hardcore módja, amely életet adott a játékosoknak, a roguelike sok elemét a játékosok számára ismertebb formátumban mutatta be a játékosoknak, mint ami egy hagyományos roguelike lenne.
Hogyan hívják a Roguelike által inspirált játékokat?
Nos, bár még a berlini tolmácsolás is rugalmas abban, ami roguelike és nem - egyes játékok inkább roguelike-ek, mint mások -, ezeknek a roguelike-ságoknak a terminológiája gyakran összekeveredett. A "roguelite" kifejezést alkalmanként olyan játékokra használják, amelyek olyan elemekkel rendelkeznek, mint a permadeath és az eljárásgenerálás, de kevés a többi nagy értékű vagy alacsony értékű roguelike elem. Ezt a neologizmust azonban nem mindig használják. Gyakran látni fogja a roguelike-inspirált kifejezést, de ennek folyamatos használata unalmassá válhat. Néha csak annyit mondani, hogy a játék melléknévként roguelike - például egy "roguelike dual-stick shooter" -, ez elég jó ahhoz, hogy közvetítse annak jelentését, amit a játékosok elvárhatnak egy játéktól. Néha ezeket a kifejezéseket helytelenül használják, de vannak legalább jó kiindulópontok azok számára, akik rövid formában kíváncsiak arra, hogy mi lehet egy játék, amely ezt a kifejezést használja.
Hogyan kerülhetek a műfajba?
Először is, tudd, hogy a roguelikesek műfajként szinte egységesen nehézek. Arra épülnek, hogy kihívást jelentő rendszereket adnak a játékosoknak, amelyeket el kell sajátítani - és a hibákat megbüntetik. Mielőtt belevágna, a roguelikesnek jó képet kell adnia.
A legjobb Android roguelike-k listája még mindig nagyszerű játéklistaként áll fenn, de a listán nem szereplő egy fantasztikus belépési pont lehet: Sproggiwood. Ez történik akkor, amikor a veterán fejlesztők, akik a roguelike-ok megszállottjaik (a Caves of Qud játék a Steam korai hozzáférésében hihetetlenül mély), olyan játékot készítenek, amely hozzáférhető a belépő szintű játékosok számára. A városépítő elemekkel és a különböző világokkal, amelyekből kiindulhat, ez nagyszerű választás azok számára, akik lövést szeretnének adni maguknak. Ezt követően a legjobb roguelike listán szereplő játékokat, és még néhány nem mindennapi akció-roguelike-t, mint például a Downwell, érdemes játszani.
Játsszam az eredeti zsiványt?
Biztosan megteheti - jó kiindulópontként a NetHack alkalmazását javasoljuk -, de vegye figyelembe, hogy ezek a klasszikusok, az 1980-as évek eleji roguelikesek, rendkívül nehézkesek. Ennek két oka van: az egyik, a játékok sokkal könnyebbé és hozzáférhetőbbé váltak a Zsivány napja óta. Merülni a Rogue-ba olyan lenne, mintha megpróbálná lejátszani a Dragonforce A tűz és a lángok című albumát a Guitar Hero 3 Expert oldalán a Guitar Hero XNUMX-ból, amikor először felveszi a műanyag gitárvezérlőt. Fel kell lépnie, mert nem a játék kultúrájától származik. Először játsszon, értsen és vegyen részt más roguelike-okon, majd menjen be a NetHack-be.
Amit lenyűgözhet, hogy milyen mélyek lehetnek az eredeti roguelikesek, ha túl lehet jutni az egyszerű grafikán és a meredek tanulási görbén. Ez egy olyan játék, amely mélyebb és összetettebb, mint még sok modern játék, hatalmas világgal és gyönyörű látványvilággal. Megalkuvások nélküli szabadság van, de ezzel együtt rengeteg kihívás jár a boldoguláshoz.
És ezért virágzik a műfaj a mai napig - még akkor is, ha az eredetétől teljesen eltér, a roguelike műfaj minden változatában nagyszerű jutalmakat kínál a játékosoknak, akiket érdekelnek ezek a játékok. Tesztelni fogják, de az elégedettség óriási lehet.