A Paint 3D meglehetősen egyszerű a képek megnyitásakor, a festési eszközök pedig könnyen hozzáférhetőek és használatuk előtt egyszerűen testreszabhatók.
Amikor beilleszt egy képet, legyen az 2D-s fotó vagy 3D-s modell, megadhatja azt a rugalmasságot, hogy azonnal felhasználhatja azt a jelenlegi vásznon, amelyet már nyitott. Ez más, mint a fájl normál megnyitása, amely egy új, külön vászonnal kezd.
Miután a vásznán megtalálta a kívánt tárgyakat, a beépített ecsetek és egyéb festékeszközök segítségével közvetlenül a modelljeire festhet.
Beilleszthet 2D képeket, amelyeket átalakítani szeretne 3D-be (vagy 2D-ben marad), valamint beilleszthet már elkészített 3D-s modelleket akár saját számítógépéről, akár a 3D könyvtárból.
Helyezzen be helyi 2D vagy 3D képeket
-
Kapcsolódás a Menü gombra a Paint 3D bal felső sarkában.
-
Válasszon betétlap.
-
Jelölje ki az importálni kívánt fájlt a jelenleg megnyitott vászonra.
Sok fájltípust importálhat, mind 2D képeket, például PNG, JPG, JFIF, GIF, TIF / TIFF és ICO fájlokat, valamint 3MF, FBX, STL, PLY, OBJ, GLB és más 3D modelleket.
-
Válasszon Nyisd ki.
Helyezzen be online 3D modelleket
-
Válasszon 3D könyvtár a Paint 3D legfelső menüjéből.
-
Keresse meg vagy keresse meg a használni kívánt objektumot.
-
Válassza ki, hogy azonnal importálja a vásznára.
Hogyan festhetünk modelleket a Paint 3D-ben
Az összes kefe és a megfelelő opciók a Kefék fülre a program tetején. Így festesz bármit, akár kitöltöd a 2D-kép sorait, akár egy színes csobbanást adsz az elkészített 3D-s objektumhoz.
Válassza ki a megfelelő eszközt, amely megfelel a kívánt célnak. Az alábbiakban leírjuk azokat, amelyek segíthetnek kiválasztani a megfelelőt a forgatókönyvhöz:
- Jelző: A marker mindenhol egyenletes vonással rendelkezik, és tiszta, teljes megjelenésű. Ez hasonlít a pixel toll eszközhöz, kivéve, hogy a szín egy részét a közeli pixelekbe fogja elvérezni a lágyabb megközelítés érdekében. A szomszédos pixelek, amelyek éppen elérhetetlenek, világos színűek.
- Kalligráfia toll: Ez az eszköz úgy működik, mint egy kalligráfiai toll működését várta. Hatása hasonlít a jelzőhöz, kivéve, hogy az ütések vastagsága változik, ahogy gyorsítja és lassítja a toll mozgását.
- Olajkefe: Az olajkefe eszköz valódi kefe megjelenést kölcsönöz. "Vastagabb" és pixelezettebb hatása van, amely sokkal jobban elrejti a háttérképet, mint a jelölő.
- Vízfestmény: Használja az akvarell ecsetet, ha olyan effektusra van szüksége, ahol a színnek egyes területeken halványnak, míg másoknak sötétebbnek kell lennie. Nagyon könnyű elsötétíteni az akvarell ecset színét azzal, hogy egyszerre többször ecsetel ugyanazon a területen. Hasonlít a permetező szerszámhoz, kivéve, hogy az élek nem olyan puhák.
- Pixel toll: A pixel toll majdnem azonos a jelölővel, azzal a különbséggel, hogy a jelölővel ellentétben minden elért pixelt teljes egészében kiszínezi. Ez nagyon egységes megjelenést eredményez, amely még egy kicsit sem vérzik be egyetlen más pixelbe sem, ami valójában merev éleket okoz, ugyanakkor megkönnyíti a folytonos vonalak melletti gyors festést is.
- Ceruza: A ceruza ideális szabadkézi megjelenéshez, mivel csak 5 és 10 képpont között van.
- radír: A radír a neve ellenére sem törli azt, amit már rajzolt, hogy a modell egyes részei visszatérjenek egy korábbi állapotba (használja Történelem azért). Ehelyett eltávolítja a modell minden testreszabását, miközben az objektum sértetlen marad, hasznos a semmiből való induláshoz, minták és színek nélkül.
- Ceruza: A zsírkréta krétás, szinte nedves megjelenést kölcsönöz. Az élek hasonlítanak a jelölőhöz annyiban, hogy a közeli pixelek részben átlátszatlanok, de különböznek a vonalakon belül, mert még az ecsetvonások közepe sem teljesen színezett (hacsak többször nem színezzük át őket).
- Festékszóró: Ez az eszköz nagyon hasonlít az akvarell kefére, kivéve, hogy egy helyben tartva lenyomva töltheti a helyet több színnel, hasonlóan egy igazi szórókannához. Az élek puhák, mint a jelölő.
- Tölt: A kitöltő eszköz segítségével gyorsan kitölthet egy területet színnel. Állítsa be a tolerancia beállítást annak meghatározásához, hogy a kép mekkora része legyen színes. Egy kisebb érték, például 0%, csak néhány pixelt fog kitölteni a kiválasztott körül, míg valami nagyobb, mint 5% egy kis területet kitölthet, mint egy kör, és 100% megváltoztatja az egész objektum színét.
Ha nagyít egy 3D-s képet, annak egyes részei rejtve lesznek, vagy nem lesznek könnyen hozzáférhetők. Használja az objektum alján található y tengely forgatásgombot a különböző festhető területek eléréséhez.
Tolerancia és átlátszatlanság
A Fill kivételével minden eszközzel beállíthatja az ecset vastagságát, így szabályozhatja, hogy hány képpont legyen egyszerre színes. Némelyik lehetővé teszi, hogy olyan kicsi, mint 1 képpont méretű területet válasszon, amelyet az egyes vonásokkal színezhet.
Az átlátszatlanság magyarázza az eszköz átlátszóságát, ahol a 0 százalék teljesen átlátszó. Például, ha a marker átlátszatlanságát 10 százalékra állítjuk, akkor nagyon világos lesz, míg 100 százalék teljes színét mutatja.
Matt, fényes és fém effektusok
A Paint 3D minden művészi eszközének lehet matt, fényes, fénytelen fém vagy csiszolt fém textúra hatása.
A fém opciók hasznosak például rozsdás vagy réz megjelenéshez. A matt rendszeres színhatást biztosít, míg a fényes textúra kissé sötétebb, és inkább fényes megjelenést kölcsönöz.
Szín kiválasztása
Az oldalsó menüben a textúrázási lehetőségek alatt választhatja ki azt a színt, amelyet a Paint 3D eszköznek használnia kell.
Válasszon bármelyik előre kiválasztott színt a 18 menüből, vagy válasszon egy ideiglenes aktuális színt a színsáv kiválasztásával. Innentől kezdve határozza meg a színt RGB vagy hexa értékekkel.
A szemcseppentő eszközzel válasszon színt a vászonról. Ez egy egyszerű módszer arra, hogy ugyanazt a színt festse, mint ami már létezik a modellen, ha nem biztos benne, hogy melyik színt használták.
A későbbi használatra szánt egyéni színek elkészítéséhez válassza a lehetőséget Add színt. Legfeljebb hatat hozhat létre.