Az App Store 2008-as indulása óta kevés franchise-nál láttak annyi iPhone-kiadást, mint az Ubisoft Assassin's Creed-jénél. A stúdió szinte mindenféle játékot kiadott, amelyet mobilon elképzelhetett, az asztali stílusú kártyajátékoktól a többjátékos arénákig. Van még egy remek kalózjáték is, amely mindenki számára újrateremtette az Assassin's Creed IV: Black Flag - nyílt tengeri kaland kedvenc részét.
Ezek közül sok a régebbi mobiljátékok útját járta, de annak ellenére, hogy az Assassin's Creed számos kiadást látott az App Store-ban, még soha nem volt olyan játék, amely megpróbálta volna pontosan visszaállítani a konzolos eredetik lopakodó szórakozását. Az Assassin's Creed Identity az első olyan játék, amely megpróbálja kijavítani ezt a felügyeletet, és hatalmas erőfeszítéseket tesz - de végül hiányzik.
Web / Miguel Co
Mi ez?
Visszatérve a sorozat kedvenc korszakához és helyszínéhez (az olasz reneszánszhoz), a játékosok egy sor küldetésbe indultak, hogy megoldják a Varjak rejtélyét. Szeretnénk, ha ennél többet tudnánk mesélni a történetről, de ellentétben egy hagyományos Assassin's Creed játékkal, amelyben játék közben éled meg a történetet, az Identity elbeszélése szöveges küldetésleírásokban szerepel, így a játékmenet alig több mint olyan feladatok, mint a "varjú azonosítása" vagy "a karakter meggyilkolása" a cselekmény továbbítása érdekében.
Sajnos nem ez az egyetlen kompromisszum, amelyet a sorozat rajongói számára megkötöttek.
Míg az Assassin's Creed Identity mindent megtesz annak elrejtése, mászása és lopakodó megölése érdekében, amelyről a franchise ismert, a játékmenet jelentősen leszakadt konzolos társaitól. Ahelyett, hogy ki kellene találnod például az épület feljutásának legjobb módját, egyszerűen csak a hüvelykujjadat kell a fal felé mozdítanod, és orgyilkosod automatikusan felfelé halad. Gyilkoljon meg egy napfényes őrt, és az esetek 90% -ában könnyedén elmehet. (A többi 10% -ot csak meg kell szúrnia, bármit is látott az őr, amely mind a két gombcsapást elviszi, vagy meneküljön egy tetőre, és várja meg, amíg a hő el nem múlik, ami úgy tűnik, 10-20 másodpercet vesz igénybe).
Ugye jó?
A területek nem túl nagyok, és a küldetések sem nagyon izgalmasak. Ez egy egyszerű ölési küldetések, kísérő küldetések és a Renaissance Postal Service játék. Azáltal, hogy szintalapú dizájnt kínál, nem pedig egyetlen nyitott világot, a játék inkább a mobil érzékenység felé hajlik - ami értékelhető -, de végül csökkenti a legtöbb Assassin's Creed játékkal járó felfedezés szórakozását.
A missziók néha kissé enyhébbnek érzik magukat, az ötödik küldetés, a "Broken Chains" továbbra is személyes kedvenc. Ebben az esetben ki kellett szabadítanunk egy foglyot, akit a városban tartottak fogva, de ehhez el kellett kerülnünk a rendszeres őrök tekintetét, miközben kapitányokat találtunk, akiket megvesztegethetünk. Az ilyen küldetések valódi izgalmat tartogattak, és valóban sokat segítettek a játék alapvető képességeinek rendezett összeillesztésében. Ha az Assassin's Creed Identity teljes egészében így érezte volna magát, úgy gondoljuk, hogy valamivel valóban foglalkoztak volna.
Egy idő után azonban az egyes küldetések megnyitása is fájdalmat okozhat. A hozzáférés az Ön jelenlegi szintjéhez van kötve, és bár a feladatok egyszerű teljesítése elegendő XP-t eredményezne az első néhány szakaszban való szintemelkedéshez, hamarosan a történet következő részének feloldásához szükséges tapasztalatok nélkül találtuk magunkat. Ez azt jelenti, hogy visszatérünk a múltbeli küldetésekre, vagy részt veszünk olyan egyszerű "szerződésekben", amelyek egyetlen feladatot adnak Önnek, és általában kevesebb, mint egy perc alatt beburkolhatók.
Könnyű a szemén
Amit hiányzik a játékmenetből, az Assassin's Creed Identity a látványban pótolja. Az App Store-ban rengeteg pompás játék található, de nem tagadható, hogy az Assassin's Creed Identity komoly trónkövetelést jelenthet. Vannak pillanatok, amikor a környezet borzasztóan közel áll az Assassin's Creed II művészeti irányához, amely inspirálta őket. Röviden, ha olyan játékot keresel, amely azt mondja: "A mobil játékok is gyönyörűek!", Senki sem vitatkozna veled, ha megmutattad nekik az Assassin's Creed Identity-t.
És mégis, itt is furcsa kompromisszumokat kötöttek. A küldetéseket általában az új felszerelés jutalma éri, de ezek felszerelése csak a karaktered statisztikáját változtatja meg, soha nem a megjelenését. 2016-ban nehezen tudnánk találni egy másik nagy költségvetésű mobiljátékot, amely nem adja meg azt a kedves egóvonást, hogy "nézd, milyen klasszabb a karakterem most, mert így készítettem őket!" A felhasználói felület pedig időnként nagyon zsúfoltnak érzi magát, ami az egész élményt nehézkessé teheti - olyannyira, hogy a játék közepén fél tucatszor indítottuk el az Opciók Menüt anélkül, hogy tudnánk, hogyan is csináltuk.
Több pénzt kérek
Az Assassin's Creed Identity egy prémium iPhone játék, prémium árcédulával, de ez nem mindig volt így. A játék csak néhány évvel később, a megjelenése előtt indult el bizonyos piacokon, és ezekben a napokban ingyenesen játszható élmény volt.
Vannak más játékok is, amelyek sikeresen átálltak az ingyenesen játszható soft launchról a fizetett világméretű kiadásra, de ezek kevéssé vannak. Hitman: A mesterlövész jó példa arra, amikor ez jól működik. Az Assassin's Creed Identity nem az.
Bár nincsenek energia időzítők, amelyek korlátoznák az Assassin's Creed Identity előrehaladását, többszörös elmozdulás és emlékeztető van arra, hogy valódi pénzt költhet el, hogy valamivel többet kapjon, amire vágyik. A fegyverek kovácsolásához nem csak a régi tárgyak megsemmisítésére van szükség; játékon belüli pénznemet kell költenie. Szeretne egy helyet egy második merénylőhöz? Itt is rengeteg játékon belüli pénznemre lesz szüksége. Vagy talán csak el akarja tölteni azt az új készségpontot, amelyet szerzett: reméljük, hogy elegendő a hozzá tartozó pénznem ahhoz, hogy megvásárolja a kívánt készséget.
Nagyon sokat beszél a játékról, hogy egyáltalán több pénzneme is van.
Ez rendben van a szabadon játszható világban, de a legtöbb fogyasztó reméli, hogy egy játék, amelyet a letöltésért fizetett, megelégszik a már elgondolkodott pénzzel. Bármely játékban brutális érzés érezni a "nincs elegendő pénz" műfalát, amikor az összes többi elem megvan - és ha már olyan játékról van szó, amelyet már fizetett, az egyenesen bűnös.
Megveszem?
Az Assassin's Creed Identity nem rossz játék, de nem is különösebben jó. Megjelenése megfelelő játék az Assassin's Creed sorozatban, és keményen megpróbálja utánozni a játékmenetet, de nem tagadható, hogy a franchise lelke valahogy hiányzik. Rövidebb küldetésekkel, lecsupaszított játékmenettel és egyszerűbb célkitűzésekkel inkább olyan makettnek tűnik, amelyet valaki használhat az Assassin's Creed magyarázatához, mintsem megfelelő játékot a franchise-ban.
Játszható és részenként érdekes lesz, de a sorozat rajongói kétségkívül csalódni fognak korlátai miatt.
Az Assassin's Creed Identity elérhető az App Store-ban.